Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
30.1.2004, Michal Spáčil, recenze
Na Sony DSC-V1 skvěle pasuje pojmenování celé třídy fotoaparátů stejného typu: kompakt vyšší třídy. Do kompaktního těla je vtěsnána řada divů moderní techniky. Samozřejmě, i V1 má své mouchy, většinou vyplývající z nutnosti kompromisů zapříčiněných velikostí.
trAble | 10.10.200422:25
Známý fotil Nikonem D70 a já si fotky stáhl do počítače. Jaké bylo mé překvapení, když ty fotky jsou při větším rozlišení a více bodech menší! Považte ­(dávám údaje z EXIF ­- pouze vybrané údaje­):

Nikon D70
Přípona JPG
Typ Obrázek ve formátu JPEG
Velikost souboru 1.3 MB
Rozměry 3008 x 2000 x 24
Velikost dat 17 MB
Fotografické informace Ano
Textové informace Ano
Reprezentace barev YCbCR
Barevný prostor sRGB
Komprese JFIF compression
Rozlišení DPI 300.00
Výrobce aparátu NIKON CORPORATION
Model aparátu NIKON D70
Software Ver.1.02


Sony DSC­-V1
Přípona JPG
Typ Obrázek ve formátu JPEG
Velikost souboru 1.8 MB
Rozměry 2592 x 1944 x 24
Velikost dat 14 MB
Fotografické informace Ano
Textové informace Ano
Reprezentace barev YCbCR
Barevný prostor sRGB
Komprese JFIF compression
Rozlišení DPI 72.00
Výrobce aparátu SONY
Model aparátu DSC­-V1

Jednak mi moc nehraje poměr stran ­- moje je jen o 56 bodů užší, ale zato o 416 nižší.
Ale hlavně mi nehraje velikost souboru a hodnota DPI...

Znáte někdo nějaké vysvětlení?
Odpovědět0  0
Sedmispáč ;o) | 5.7.200423:50
pokud fotím na plnou automatiku, jsou snímky většinou celkem dost dobré, ale velké ­- pokud nastavím komprimaci z FINE na STANDART musím už použít manuální nastavení nebo programy. když dám nějaký program ­(např. portrét nebo krajinu­) vejde se tam sice snímků víc na kartu, ale zdají se mi podstatně horší než s automatikou ­(šedé, jako se závojem, hůře prokreslené­). s jakým nastavením máte dobré zkušenosti při manuálním focení ­(priorita času apod.­)? kdysi jsem fotil s analog. Oly OM­-2, tam stačilo nastavit 1­/250 a zbytek delal poloautomat a fotky byly vynikajici...
muze mi nekdo poradit? prijde mi ze s digi to vyjde vzdycky trochu jinak nez v analogu, dost pomalu to ostří a někdy jsou snímky rozmazané
díky za rady ­(i když se asi nedokážu patřičně vymáčknout)
Odpovědět0  0
Marek | 23.5.200412:42
To je zatím nejlepší cena, co jsem našel. S tím bleskem, měli jste starosti víc lidí, že by byl pomalý? Jak se vám daří manuálně ostřit? A jak jste spokojení s prokreslením detailů? Dokážete V1 někdo porovnat s F717? :­-)
Odpovědět0  0
petr chudak | 1.5.20041:40
Pomoc moje zkusenost je ze sem si ho privezl domu, ale cestou sem fotil, doma ho dam nabit. a on se stale ne a ne nabit. kdyz ho zapnu tak pise infolithium battery only.
Odpovědět0  0
pchudak | 25.4.200415:08
Zdar hledam kvalitni kompakt, ale rozmery­(hlavne tloustka­) a hmotnost me o tomoto kousku moc nepresvedcuji. Jak se to v praxi nosit tak abych me to nezatezovalo tj. abych o nem nevedel dokud ho nechci pouzit.
Odpovědět0  0
Jan Libich | 20.3.20040:40
Docela povedený foťák, slušný objektiv, nízký šum a řada funkcí, jen zamrzí trochu ta aberace a taky provedení, ale šanci jistě má.
Odpovědět0  0
hanka | 18.3.200415:21
jeste mam posledni dotaz, myslis si, ze mi pocitac Pentium 166 schrousta ten software na fotky, ktery se koupi rovnou s fotakem
Odpovědět0  0
Leoleu | 18.3.200421:51
No, jde o vyzkouseni. Chce to bohuzel 200MMX. http:­/­/www.imagemixer.com­/E­/imx­/sony­/index.htm
Odpovědět0  0
hanka | 19.3.200414:17
Jeste se chci zeptat, jaky je rozdil mezi
MemoryStick Pro 256 MB a
Memory Stick Pro MSX­-256 krome ceny
Odpovědět0  0
Leoleu | 19.3.200414:32
Mas na mysli asi MSX­-256 a MSX­-M256 ­(DUO­). DUO je mensi a dodava se s adapterem a podporuje funkci MagicGate. Nevim ale jestli je toto ten zasadni rozdil. Ja bych koupil MSX­-256
Odpovědět0  0
hanka | 19.3.200414:41
jeste jeden dotazek, pri nakupu je v cene i kabel na napojeni k tekevizi
Odpovědět0  0
Bukaj | 20.3.20049:53
Ano, kabel pro vystup na TV tam je.
Odpovědět0  0
Bukaj | 20.3.20049:51
Ja mam SONY MemoryStick PRO 256MB a na zadni strane karty je napsano MSX256. Tato karta ma ­(pro klid duse­) vysokou max. prenos rychlost 160 Mbps a je nejlevnejsi.
Odpovědět0  0
hanka | 22.3.20049:10
Ahoj, ja jsem si nasla pametovou kartu ­- SANDISK MemoryStick Pro 256 MB za 2 500 Kc. Jeste se chci zeptat, nektere karty maji i adapter, co si pod tim mam predstavit?
Diky za odpoved.
Odpovědět0  0
Leoleu | 22.3.20049:25
Jedna se pravdepodobne o DUO karty, ktere maji jiny rozmer nez klasicky MStick, tudiz je potreba adapter, aby to slo soupnout do slotu pro MStick. Doufam ale, ze jsem ted nerekl nejakou strasnou pi*ovinu. Jinak pokud budes mit nejaky problem s df a obratis se na servis SONY, budou se te ptat, jestli se se zavada projevuje i s original MStickem. Nastesti je u V1 prilozen 32MB, ktery pro tento mozny pripad urcite schovej.
Odpovědět0  0
hanka | 22.3.20049:42
A karta SANDISK MemoryStick Pro­ 256 MB za 2 500 Kc ti prijde dobra?
Odpovědět0  0
Leoleu | 22.3.20049:53
Pokud je to cena s DPH, tak je urcite zajimava
Odpovědět0  0
hanka | 22.3.200410:26
taky si myslim, mam oblibenou stranku www.korunka.cz ­- internetovy obchod, fotak tam nabizeji kolem 16 800 Kc, to je o 3 000 levneji nez v obchode.
Odpovědět0  0
Rumcajs | 15.4.200416:10
Díky za tento tip. Koupil jsem ho min. týden a už byl na korunka.cz o další 2 tisíce levnější ­(14 900,­-­).
Překvapilo mě video u tohoto foťáku. Pročetl jsem hodně recenzí a když zmiňovaly fps údaj, bylo to v případě videa 640x480 16 fps. Když video natočím, informace ve foťáku píše že fps je 25. Stejné číslo oznamuje i VirtualDub v PC, čili to není renonc. Každopádně je to vynikající zjištění, protože u konkurence ve stejné cenové relaci si o podobném parametru můžou pouze nechat zdát.
Umí to někdo vysvětlit? Došlo tedy k inovaci V1, nebo to zkrátka mají všude blbě uvedené???
Odpovědět0  0
Bukaj | 19.3.20049:07
Myslim, ze pridavny SW neni dulezity. Ja jsem jej vubec neinstaloval, protoze jsem zvykly pracovat s fotkami jinak. Takze SW Vas trapit nemusi. Dulezite je funkcni USB, podporu zde jiz nekdo prede mnou vyhledal.
Odpovědět0  0
hanka | 18.3.200414:04
diky, jeste maly a snad uz posledni dotazek ­- pametova karta ­- da se pouzivat podstate stale, je porad stejne kvalitni, ikdyz fotky nekolikrat smazu
Odpovědět0  0
Leoleu | 18.3.200414:16
Samozrejme, pokud si ho nerozslapnes, neutopis, neuvaris..... :­-­)
Jinak jsem nasel toto k OS
OS Compatibility: Microsoft? Windows? 98­/98SE­/Me­/2000 Professional­/XP Home­/Pro; Macintosh? OS 8.5.1­/8.6­/9.0­/9.1­/9.2, and OS X
Odpovědět0  0
Leoleu | 18.3.200414:24
Stahni si tento dokument http:­/­/www.sonystyle.com­/intershoproot­/eCS­/Store­/en­/documents­/specifications­/DSC­-V1v3.pdf
nebo jak uz tady nekdo psal, rozsahla recenze vcetne testovacich obrazku je zde http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/sonydscv1. Jinak mam tu potvurku od cervna a jsem docela spokojenej. Jen to foceni s bleskem je o infarkt. Uz sem ho posilal na reklamaci, ale vratil se mi jako neopravnena reklamace. Pristi tyden budu mit snad moznost porovnat to s jinym kouskem.
Odpovědět0  0
Hanka | 18.3.200413:05
Ahoj,
tento fotak se mi moc libi. Chci se zeptat ­- nejsem moc odbornik, jakou pametovou kartu si mam koupit?Precetla jsem si, ze 256ka je dobra, jde o kartu ­- Compact Flash 256 MB­-, nebo o CompactFlash 256 MB nebo o Memory Stick Pro MSX­-256. Jaky je rozdil mezi pametovou kartou a memory stick?
Odpovědět0  0
Leoleu | 18.3.200413:18
memory stick je pametova karta a nic jineho do V1 nenacpete. MSX­-256 je myslim akorat, ja prozatim vystacil s MSA­-128, ale momentky fotim na 3Mpix a tech se vejde na 128MB kolem 80
Odpovědět0  0
hana | 18.3.200413:38
A jeste maly dotazek, myslis, ze mi ty fotky pujdou natahnout, prenest na PC ­- jedno z prvnich Pentium. Ze mi to schrousta ten software.
Odpovědět0  0
Leoleu | 18.3.200413:58
Pokud tam mas USB, tak nevidim problem. Nevim ted presne, jake jsou naroky na OS, ale minimalne to bude chtit Win95OSR2, spis bych to ale tipoval na Win98. Proste musi tam byt podpora USB.
Odpovědět0  0
hanka | 18.3.200413:52

Myslis si, ze mi tedy karta SONY Memory Stick MSA­-128A bude stacit na +­- 80 snimku.
Odpovědět0  0
Leoleu | 18.3.200413:58
bude, pokud budes fotit v rozliseni 3Mpix.
Odpovědět0  0
Bukaj | 19.3.20048:41
Pokud zatim zadnou kartu nemas, nebo nedavaj nahodou neco k fotaku v akci, urcite si kup 256MB. DSC­-V1 neumoznuje fotit v rozliseni 2,1Mpix, takze pokud chces aspon nejake foto tisknout na 10x15 papir, musis fotit 3,1Mpix. Na 256MB kartu se vejde asi 150 3,1Mpix fotek. I to je na vikendovou akci ci dovolenou malo. :­-)
Odpovědět0  0
Foo Bar | 10.3.200418:00
Nightshot = infra
Nightframing = Nightshot ­-> Hologram AF ­-> predblesk ­-> zaber
Hologram AF = zaostrenie na laserovy vzor

inag je to super fotak, pri jeho kupe som rozmyslal este nad G5 a Coolpix 5400. DSC­-V1 som si vybral kvoli mensim rozmerom a dobremu videu, kedze v recenziach hodnotili kvalitu fotiek priblizne rovnako. Pri videu by som sa este zastavil ­- pri pohybe sa video rozostruje viacej ako napr. pri Canone IXUS 400 ­(co je sice jednoduchsi ale aj tak vyborny fotacik­). Na 256MB kartu vojde zhruba 10 min 40 sekund. Efekty sa mozu pouzivat aj pri videu, takisto aj video sa da natacat v infra. Dosah infra je tak maximalne 3­-4 metre, da sa dokupit infra reflektor HVL­-IRM s uvadzanym dosahom do 20 metrov ­(na slovensku treba objednavat v go­-in zakaznicom centre, cena okolo 3400 sk­).
Odpovědět0  0
Miso | 6.3.200413:12
Chcel by som poprosil o radu, ci je niekde mozne dostat sa k elektronickej verzii manualu v ceskom, prip. slovenskom jazyku, ci uz v .pdf, alebo .doc... Diky
Odpovědět0  0
Leoleu | 4.3.20046:47
Zajimalo by me, jaky mate shot­-to­-shot s bleskem na plny automat. V ­"bezne mistnosti­" pri ­"beznem osvetleni­" mam okolo 6­-8s a pokud fotim treba v telocvicne, sale... tak az kolem 12s. Kdyz to zkusim s levnejsim modelem P10, tak dostanu 1­-3s. V SONY­-Czech mi rekli, ze to tak proste je, ale proc to tak je, jsem se nedozvedel. Jake jsou vase zkusenosti a umite mi nekdo vysvetlit, proc je V1 tak pomaly pri praci s vestavenym bleskem?
Odpovědět0  0
Leoleu | 5.3.20047:03
tak ze Sony Europe mi tento dlouhy cas potvrdili. Na dotaz, proc je ten cas az 6tinasobne delsi nez u P10 jsem dostal odpoved ­"jsou to rozdilne pristroje­". Takze pokud planujete df na reportaze z nocnich party, kupte si radeji P10. Ve vsech ostatnich smerech jsem s V1 maximalne spokojeny. Zajimalo by me, jak vypada cas s pouzitim externiho blesku.
Odpovědět0  0
Michal+ | 22.2.200420:40
Jak to je s těma videosekvencema?Jsou něják časově omezeny, nebo to záleží na velikosti pam. karty?Vim že je tam hodně nastavení jako rozlišení, počet framů­/s, ale nikde sem se nedočet o délce videa.
Odpovědět0  0
Bukaj | 23.2.20048:29
Video je do kapacity karty. Nemam to overene praxi, ale 70s 25MB file 640 * 480 15snimku­/s.
Odpovědět0  0
Lempl | 12.2.20049:48
Mam tento fotak asi 2 mesice a jsem s nim spokojenej. K vydrzi baterie ­- mam dve baterie a pokud jsou nabite nafotim na ne celou 256MB kartu v 5MP a standart kvalite ­(asi 170 fotek cili asi 85 na baterii­) v mistnosti s bleskem, nektere z techto fotek jsou s redukci oci, nektere bez. REDUKCE CERVENYCH OCI VCELKU NECHUTNE ZDIMA BATERIE jelikoz fotak bleskne vicekrat. Fotak pri ISO na auto snad nedava vetsi iso nez 100 ­(aspon jsem se s tim zatim nesetkal­) ale je ho samozrejme mozne menit rucne. Fotky jsou vetsinou pekne, sportovni fotky ci fotky se zoomem na max doporucuji fotit na prioritu casu a dat mu nejakej rychlej cas, automat to nekdy nenastavi uplne dobre. Barevne podani je podle mne velmi slusne, jen pri napr. zapadu slunce a podobnych situacich neni vzdy utrefeno automatem nastaveni bile, ale neni problem vybrat jine nastaveni co vyhovuje. Dale bych zminil ze display reaguje prehnanym zesvetlenim pri zmene ISO a foceni bez blesku, napr. foceni v mistnosti na ISO 400 a cas 1­/80 vypada na displeji snimek OK, ale v realu bude hoooodne tmavej ­- pozor na to. Velmi u tohoto problemu pomaha histogram. Mam s nim nafoceno pres 1500 fotek a v podstate jsem nenarazil na situaci kde bych byl s fotkou sklaman. ISO 800 je k nicemu protoze desne sumi, zbytek se uz uzit da. Do te doby nez jsem mel tento fotak jsem si myslel ze mi automat staci, ale po vyzkouseni foceni na manual uz nechci jinak :­)
Jo jeste bych upozornil ze se mi zpocatku stavalo ze jsem si pridrzel blesk ktery se pak neotevrel, je to trochu nesikovne umistene ale clovek si po chvilce zvykne
Odpovědět0  0
Bukaj | 23.2.20048:24
Ano, me prvni pocity jsou podobne. Ocekavam blesknuti a ono nic, samozrejme drzim fotoaparat za vicko blesku, je to zvyk. ISO na automat, jelikoz je DSC­- V1 muj prvni digi manual, tak samozrejme zkoumam vlastnosti snimku, abych zjistil, jak automat voly vsechny parametry. ISO je temer vzdy 100 a jen nekdy, pro mne v nesmyslnych pripadech, se meni.
Rekl bych ze baterie se po prvnich cca. 5­-ti nabiti zlepsila. Druhou baterii musim beztak poridit. Da se sehnat nejaka s vetsi kapacitou? Nebo alespon standardni z aprijatelnejsi cenu?
Odpovědět0  0
007 | 24.2.200415:47
Naprosto souhlasím s výše uvedeným! Jsem také novým šťastným majitelem tohoto přístroje...
Při výběru pomohla i tato diskuze, dosud jsem měl pouze klasický foťák na kinofilm a digitální vybírám už přes půl roku. Když jsem narazil na tento typ, veškeré ­"předsevzetí­" ohledně levnějších baterií ­(tužkové dobíjecí­) a rozšířenějších paměťových karet vzaly za své ­- tohle je prostě to, na co jsem čekal!
S držením blesku jsem se také setkal, ale když o tom vím, je to v pohodě.
Ohledně baterie ­- ano, jedna náhradní se opravdu hodí.
Paměťová karta ­- jedna 256­-ka a je to v poho. ­(jinak jsem měl jsem to štěstí, že v dodávce byla nejen 32MB, ale i 64MB karta Memory Stick...­)
Chrastění a vůle objektivu jsem také pozoroval, ale kolega profesionální fotograf mi dal porovnat s objektivem Sigma bratru za 20 tisíc Kč a vůle byly naprosto shodné, ne­-li větší!
Funkčně to nijak nevadí a pokud nevypadne, tak ať si třeba chrastí! :­-­)
Odpovědět0  0
KARYAM | 6.2.200416:27
15 fotek ­- to je trochu málo, ne? ­(tak 150­) A jakou to má vlastně baterku ­(NiMHd, NiCd, LiPol, LiIon,...???)
Odpovědět0  0
Bukaj | 9.2.200417:30
Na prvnich 150 fotek jsem musel jiz 3x nabijet baterii ­(nepocitam jakesi nabiti po rozbaleni­). Baterie je Lithiova. Mala vydrz baterii je take dana, tim ze se s fotakem ucim a zatim hodne experimentuju a fotim s bleskem. Teoreticky bych se mel na jedno nabiti dostat na 100 fotek. Nic moc, ale pocital jsem s tim.
Odpovědět0  0
Bukaj | 5.2.200416:00
Vcera jsem si DSC­-V1 poridil a z temer nabite baterie jsem udelal 15 fotek a patricne ohledani vsech funkci fotoaparatu a tim jsem skoncil.
Odpovědět0  0
KARYAM | 4.2.200414:26
Kolik fotek jste udělal než se vybila baterie?
Odpovědět0  0
JUFI | 30.1.200412:33
Jak je to s údajně těžko přístupným ovládáním redukce červených očí? ­(v menu­) A co, například v Digifotu haněné, softw. doostřování? A chrastící objektiv? Varujte prosím, jdu ho koupit. Dík.
Odpovědět0  0
Michal Spáčil (38) | 30.1.200423:51
Zatím jen bleskově k bodu 3: Źádné tendence ke chrastění nebo viklání objektivu jsme nepozorovali, ovšem v testu jsme měli přístroj zakoupený v tomto měsíci ­(leden 2004­), takže byl ­"čerstvý­" a neměl za sebou žádné mechanické namáhání.
Odpovědět0  0
Michal Spáčil (38) | 31.1.20040:20
K redukci červených očí se dostanete tak, že kolečko voliče režimů dáte do polohy set­-up, tím se zobrazí menu nastavení V1. Vyberete první záložku ­"Camera 1­" a na ní pátou položku, což je právě redukce červených očí, s volbou On­/Off.
Nemůžete tedy redukci červených očí zapnout, jak bývá zvykem, přepínáním ikonky blesku na křížovém ovladači ­- tam jsou pouze volby On, Off, Auto a Synchronizace s pomalými časy závěrky. Moc logiky to nemá, ale je to spíš otázka zvyku.
Odpovědět0  0
vikimaus (6) | 30.1.200410:58
nejsu nejaky fotograf a vlastnim oproti tomuhle fotaku peknou srajdu SONY DSC P2 a ten nabizi 2druhy svetlosti displeje a na ne lze aplikovat dalsi 3 druhy ­(asi jen korekce pac neberou nic navic z baterky­) a to kdy dam vse na plno tak to zari jak svaty obrazek :­-­)
Neco takoveho v menu V1 nema ?
Se SONY jsem zpokojenej ­(as na tu optiku­) ale tady je ­"trochu­" lepsi :­-­)­))
Odpovědět0  0
Michal Spáčil (38) | 31.1.20040:05
V1 umožňuje nastavit světlost LCD ve 3 stupních: dark­/normal­/bright. K tomuto nastavení se dostanente ve třech krocích ze setup­-menu. Použít venku nastavení ­"bright­" rozhodně věci prospěje.
Odpovědět0  0
Michal Spáčil (38) | 31.1.20040:12
Navíc lze nastavit několik stupňů podsvícení. K vidění jsou i recenze ­(např. na DPReview­), kde si autoři pochvalují dobrou čitelnost a světlost tohoto LCD. Jinde zase sdílejí náš pocit, že je tmavý. Co člověk, to názor.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 30.1.20047:27
K pohrdavému odsudku autora ­- i jiných mistrů, jmenujme třeba Ondřeje Neffa ­- k digitálnímu zoomu, je nutné dodat jedno. NENÍ pravdou, že digitální zoom je totéž, jako výřez, udělaný dodatečně Photoshopem. Totiž, v určitých případech ano: pokud použijete formát RAW nebo TIFF. Pokud jako pro 99,99% jiných snímků použijete JPG, je tu jeden drobný rozdíl: výřez, vzniklý digitálním zoomem, je udělán PŘED komprimací. Navíc je interpolován na větší rozměr a pak teprve se komprimuje.
JPEG komprimace je ztrátová; pracuje tak, že si rozdělí obrázek na čtverce a ty komprimuje samostatně. Takže chyby, vzniklé komprimací řekněme 2x zvětšeného výřezu, jsou čtyřikrát menší, než u originální velikosti ­(použije se 4x víc čtverců­).
Proto je digizoom KVALITNĚJŠÍ, než výřez dodatečný, a proto se někdy používá i interpolované vyšší rozlišení, než má snímací prvek ­- tuto funkci kupodivu nemají jen laciné šmejdy, ale i několik velmi dobrých přístrojů. To ovšem nemění nic na tom, že nazývat výřez zoomem je zhůvěřilost.
Pozor, laciné přístroje mohou mít tak mizerně udělanou interpolaci při zvětšování výřezu, že zhorší kvalitu výřezu víc, než komprimace. Čili to, co jsem napsal, platí pro přístroje dostatečné kvality, ne pro hračky za dva a půl tisíce.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.